logo chudneme zdravo
spotreba kalórií výpočet kalkulačka tepová frekvencia, tepová frekvencia spalovanie tukov

Spotreba kalórií /
tepová frekvencia

Na spaľovanie tukov má značný vplyv aj naše srdce a rýchlosť jeho činnosti - tepová frekvencia. V nasledujúcej kalkulačke si môžete vyrátať približnú spotrebu kalórií pri rôznej tepovej frekvencii srdca.


Počet spálených kalórií

0

Viac o tepovej frekvencii a kalóriách

Vedeli ste že pomalá chôdza ani akékoľvek pomalé cviky vám schudnúť nepomôžu? Nato aby ste začali efektívne spaľovať tuky je nutné zvýšené tempo – tep. Pri nenáročnom cvičený bude vaša tepová frekvencia príliš nízka na to, aby telo začalo spaľovať tuky. Platí to ale aj opačne. Ak bude pri ťažkom cvičení vaša tepová frekvencia príliš vysoká, telo automaticky spomalí spaľovanie tukov a začne pracovať na svalový dlh.

Intenzita cvičenia

Ak chcete schudnúť intenzita cvičenia by mala dosahovať 55 – 65% vašej maximálnej tepovej frekvencie (MTF). Vaša maximálne tepová frekvencia závisí od veku. Vypočítate si ju keď od čísla 220 dopočítate svoj vek. Napr 220 – 20 (rokov) = 200. Pre dvadsaťročného človeka je maximálna tepová frekvencia 200 pulzov za minútu (úderov srdca). Ak chce tento 20 ročný človek cvičením chudnúť, musí dodržať rozmedzie tepovej frekvencie 55-65% ( 55 až 65% z MTF). Stačí MTF vynásobiť číslom 0,55 alebo 0,65 a výsledok určí výslednú tepovú frekvenciu ideálnu pre chudnutie. V našom príklade je to 110 až 130 pulzov za minútu.

Ako zmerať tep

Meranie tepu či pulzu určite poznáte z hodín telesnej výchovy. Nahmatajte si tep a počítajte údery srdca po dobu 10 sekúnd. Výsledné číslo vynásobte číslom 6 a dostanete počet pulzov za minútu. Okrem tohto spôsobu je možné zakúpiť napríklad špeciálny merač tepovej frekvencie ktorý okrem merania tepu či počtu spálených kalórií dokáže pípnutím upozorniť na prekročenie stanovenej tepovej frekvencie.

Ako bojovať s nadváhou či obezitou?

Prinášame Vám niekoľko tipov ako sa zbaviť nadváhy či obezity. Každý z nich je účinný a jediné čo si z vašej strany vyžaduje je pevná vôľa.

A prečo vlastne je dobré udržať si optimálnu váhu? Majte na pamäti, že s nadváhou či obezitou prichádzajú nielen zdravotné, ale aj psychické problémy ktoré často vyústia do sociálnej izolácie či depresií. Ak máte miernu nadváhu, dokážete si poradiť aj sami. Zmena stravovacích návykov a cvičenie je zásahom do čierneho.
Ak už máte vážnejšiu nadváhu či dokonca obezitu, odporúčame spolupracovať s odborníkmi na výživu.

Chudneme zdravo © 2016